Anna Anka .

Jag tycker att Anna Anka är häftig. Jag håller inte med hennes åsikter alla gånger men jag tycker om att hon vågar dela med sig av sitt extrema liv och sina tankar fastän hon vet hur mycket hon provocerar vårt lilla mellanmjölks-land. Det är något med Anka, annars skulle hon inte lyckas roffa åt sig hela svininfluensa-utrymmet i media, folk fascineras av henne helt enkelt. Svenskar blir chockade när någon vågar sticka och svenskar älskar att hata människor som har egna åsikter som inte är politiskt korrekta.

Jag tycker att det var rätt kul att Henrik Schyffert sa att Anka har samma åsikter som Bin Ladin gällande det där med att tillfredställa mannen osv. Men jag tror verkligen inte att vi kvinnor tar ett steg tillbaks i utvecklingen av jämställdhet mot männen för att hon uttrycker sig så, snarare tvärtom. Även om jag tycker att hon är en cool kvinna så framstår hon inte speciellt lycklig i programmet av att leva livet som en slags troféfru. “Svenska Hollywoodfruar” är inget program som får varenda 18 åring i detta land att vilja ta sitt pick och pack och flytta dit och leta efter en rik man, snarare så känner man hur viktigt det är att aldrig vilja vara så beroende av en annan människa. Jag vill ju försörja mig själv för min egna självkänslas skull och för att jag tycker att det är otroligt att jobba ihop mina egna pengar. MEN det är kul och viktigt att se att en person går emot det rådande samhällsidealet, även om jag inte håller med henne.


Kommentarer

Skriv här nedanför♥:

Ditt namn♥:
Spara mig♥

Mailadress♥(ser endast jag)

Har du blogg?♥

Vad har du på hjärtat?♥

Trackback
RSS 2.0